Psichologas

Psichologinės pagalbos tikslas – padėti žmogui atgauti dvasinę pusiausvyrą, pasitikėjimą savimi, gebėjimą mokytis ir dirbti
Psichologas atsako už pagalbos gavėjų informacijos KONFIDENCIALUMĄ
  •  

Psichologė

Meilutė Kvedaravičienė

Konsultacijos teikiamos:

Kabinete Nr. 115 

e. paštu: psichologas@rpmc.lt

Neužsidaryk vienas su savo mintimis jeigu nerimauji, bijai, stresuoji...

KRIZIŲ VALDYMAS

   Krizė ugdymo įstaigoje – netikėtas ir / ar pavojingas įvykis, sutrikdantis įprastą mokyklos, darželio bendruomenės ar atskirų jos narių veiklą, emociškai sukrečiantis visą ar didesnę bendruomenės dalį. Krizė dažniausiai ištinka netikėtai, sukrėsdama savo stiprumu, nelauktais gyvenimo pokyčiais ir sukeldama stiprius išgyvenimus – krizinius jausmus. Tai sveiko žmogaus reakcija į sunkią ir jam emociškai reikšmingą gyvenimo situaciją, kuri reikalauja naujų adaptacijos ir įveikimo būdų, nes turimų nebepakanka.

Krizės mokykloje požymiai (Brock ir kt. (2001):

  • Atsitinka staigus ir netikėtas įvykis, kuris mokyklos bendruomenę išmuša iš įprasto, kasdienio ritmo.
  • Šis įvykis paveikia didelį skaičių moksleivių ir / arba mokyklos personalo.
  • Įvykis ir jo pasekmės gali neigiamai veikti sveikatą, saugumo jausmą, socialinį bei emocinį moksleivių ir/arba mokyklos personalo gerbūvį.
  • Kriziniai įvykiai: mokinio/mokytojo netektis/kita komplikuota netektis, gaisras, įkaitų paėmimas ir kt. Nekriziniai įvykiai: mokinių peštynės, besitęsiantis konfliktas tarp mokytojų ir direktoriaus, didelis patyčių paplitimas, mokinio tėvų skyrybos ir pan.

Įvykus krizei mokykloje svarbu veikti nedelsiant ir suteikti pagalbą mokyklos bendruomenės nariams. PPT psichologai, esant poreikiui, padeda bendruomenei įveikti krizines situacijas. 

Pagalba pradedama teikti, kai ugdymo įstaigos vadovas praneša apie krizę PPT vadovui

(tel. (8 458) 32202) bei aptaria pagalbos poreikį . Atsižvelgiant į situaciją, ugdymo įstaigoms gali būti teikiama informacija apie galimus krizės valdymo veiksmus. Taip pat, teikiamos individualios konsultacijos bei emocinė parama grupėje – tiek vaikams, tiek pedagogams – ugdymo įstaigoje.

Kaip atsigauti po traumuojančio įvykio

kaip padėti savo vaikui išgyventi šį sunkų laikotarpį

Jaunimo linijos“ praktinis leidinys „Sunku būna visiems. Kaip sau padėti?“

Mokiniams

 Ko tik nenutinka gyvenime. Gali lūžti nagas, gali lūžti koja, dužti širdis. Gali prasidėti pandemija, karas. Būna sunku, liūdna, slogu, apima euforija, apima apatija. Gyvenimas būna visoks. Visiems.

Jauniems žmonėms bangos gali būti didesnės, nes trūksta žinių, kaip išbūti, kaip sau padėti.

„Jaunimo linija“ ateina į pagalbą ne tik išklausydama jaunus žmones tą minutę, kai jiems blogai – savanorių komanda sukūrė leidinį, kaip suprasti, kas vyksta ir kaip išmokti sau padėti.

Šio leidinio pagalba jaunimas ar su jais dirbantys ir bendraujantys galės mokytis atpažinti sunkias situacijas ir jose išbūti.

Skaitykite leidinį elektroninėje skaityklėje ISSU.com.

Atsisiųskite leidinį PDF formatu ir dalinkitės su kitais. (https://dl.jaunimolinija.lt/JL-Leidinys-2023-01.pdf)

TĖVAMS

Labai svarbu žinoti, ką daryti, jei Jūsų vaikas susiduria su smurtu.

Mes-mokykla, kviečiame bendradarbiauti. Jei vaikas/mokinys patiria  smurtą praneškite mokyklai (administracijai, auklėtojom, psichologui), tam, kuo pasitikite. Mes negalėsime padėti, jei nežinosime, kas vyksta.

https://www.bepatyciu.lt/

TĖVAMS

Diskusija „Paauglystė socialiniuose tinkluose. Ribos tarp tėvų kontrolės ir vaikų nepriklausomybės“

Kaip padėti, patarti, neprarasti ryšio su savo vaikais, o tapti partneriais ir sąjungininkais paauglystės laikotarpiu, kaip laviruoti tarp jaunuolių noro būti socialiniuose tinkluose ir Jūsų noro ko nors neleisti ten daryti?

https://www.youtube.com/watch?v=UZLVbh8UjQo

TĖVAMS

Norite geriau suprasti vaikus. Kviečiu susipažinti su leidiniu ,,Ne mitai apie vaikų ir paauglių elgesį, bendravimą, savijautą”

https://heyzine.com/flip-book/86f0a0c658.html?fbclid=IwAR2JGVKuOVUYL92KkFshqKA9SDWHSQlJZRggxAGD2GOKHWEWZGHUeDHY4tw#page/1

Tėvams įprasta girdėti tokius patarimus kaip: „Kūdikio nešioti negalima, nes pripras“, „Paverks ir nurims“, taip pat dar gajūs suaugusiųjų įsitikinimai, kad „Vaikai turi kuo anksčiau visko išmokti“, „Jei tik labiau pasistengtų, mokytųsi kur kas geriau“, „Geri tėvai ant vaikų nepyksta“. O tėvai nevengia savo vaikams ar paaugliams patarti: „Jei tau trenkia, duok atgal“, „Berniukai neverkia“, „Vaikai turi atsiprašyti pirmi“.

Leidinyje „Ne mitai apie vaikų ir paauglių elgesį, bendravimą, savijautą“ psichologės paneigia šiuos ir kitus dažniausiai girdimus įsitikinimus. Pateikia rekomendacijų, kas padeda vaikams išmokti tinkamai elgtis, stiprina jų savivertę, moko atpažinti ir reikšti jausmus, kurti draugiškus santykius su bendraamžiais ir suaugusiais.

Tėvams

https://e-etika.lt/tevams-ir-globejams/zaidimai/

Vaikas daug laiko praleidžia prie kompiuterio. Nors ir yra naudų, siejamų su interneto žaidimais, neribojant šios veiklos, ji gali per daug įtraukti, pareikalauti daug laiko ir pažeidžiamam žmogui gali grėsti priklausomybe. Suteikime vaikams saugią erdvę internete, kad jie galėtų smalsiai atrasti skaitmeninį pasaulį. Tėvų kontrolės įrankiais vadiname nustatymų, kurie padeda kontroliuoti, ką vaikas mato internete, grupes.

***********************************************************************

,,PAGALBA SAU”

Šioje svetainėje apžvelgiami psichikos sveikatos sunkumai ( nerimas, nemiga, stresas, depresija, valgymo sutrikimai, nemigos testas) ir t.t.

 https://pagalbasau.lt/ – emocinės sveikatos link.

Skyriuje ,,Pažink save” galėsite atlikti testus:

  • geros savijautos,
  • valgymo,
  • priklausomybės nuo rūkymo, 
  • alkoholio,
  • lošimo,
  • interneto,
  • video žaidimų.

,,Kritinės situacijos” –pateikiami patarimai kaip reaguoti įvykus:

  • karui;
  • stresiniam įvykui;
  • įvykiams sukėlusiems grėsmę sveikatai ir gyvybei;
  • smurtui šeimoje;
  • diagnozavus sunkią ligą;
  • patyrus artimojo netektį;
  • savižudybę.

,,Paaugliams”-

  • santykiai;
  • patyčios;
  • stresas;
  • smurtas šeimoje;
  • internet pavojus;
  • raidos, elgesio ir emocijų sutrikimas.

Galima atsisiųsti programėles:

,,Ramu

 Programėlė ,,Ramu”- tai skubi pagalba panikos atakos metu, kuri visada su tavimi. Tuo pačiu tai ir kasdienis pagalbininkas mokantis nurimti, atsipalaiduoti. Čia lavinsi savipagalbos įgūdžius, kurie ilgainiui padės savarankiškai įveikti panikos atakas bei sumažinti nerimą

Parsisiųsk programėlę:

 

 

Programėlė „Mindletic“

Mūsų tikslas – kurti palaikymo ir vienybės kultūrą, skatinti dialogą ir motyvuoti nuolatinį rūpinimąsi savimi. Mindletic programėlė yra saugi erdvė treniruoti savo protą individualiai, su bendruomene arba sertifikuotu psichologu video skambučio būdu, kad ir kur bebūtum.

Parsisiųsk programėlę:

 

 

Programėlė „Pauzė“

Ši nemokama programėlė apima moksliškai pagrįstus sąmoningumo ugdymo (angl. mindfulness) būdus, kuriuos galėsite išbandyti daugybės audio įrašų pagalba klausant psichologų įžvalgų, meditacijų ir kitų pratimų. Programėlė apima daug aktualių klausimų, kurie svarbūs savo psichine ir fizine sveikata besirūpinantiems žmonėms.

Parsisiųsk programėlę:

EMOCINĖ SVEIKATA

https://lengvosmintys.lt/  – tai emocinės sveikatos centras.

Skiltyje ,,Skaitiniai” (https://lengvosmintys.lt/naujienos/ )  rasite šias temas:

  • Valgymo sutrikimai:kaip padėti artimam žmogui?
  • Agorafobija-kai baisu išeiti iš namų.
  • Perfekcionizmas-kaip netobulam būti laimingu?
  • Iššūkis: įveik socialinį nerimą (social anxiety)
  • Itin jautrus asmuo-kaip išgyventi kasdienybę
  • Nenoriu nieko daryti-kaip save motyvuoti?
  • Geros psichologinės knygos ir kaip jas atpažinti
  • Socialinis nerimas-daugiau nei drovumas
  • Prokrastinacija: kaip lengviau pradėti nemalonų darbą?
  • Kaip gydyti nerimą?
  • Ar normalu, kad neramu? Kas yra panikos priepuoliai?
  • Ką daryti, kai kamuoja vienatvė?
  • Kaip emocinis valgymas gali virsti sveika mityba?
  • Kodėl verta pasidalinti emocijomis?
  • Psichologija: pagrindai, kuriuos turime žinoti
  • Kaip išvengti neišvengiamo:stresas darbe ir būdai su juo susidoroti
  • Pradžiamokslis, siekiantiems atsipalaiduoti
  • Kodėl jausmai yra svarbūs?
  • Kas yra emocijos?

Pagalbos skambučiai

Skambučiai „Jaunimo linijai“, „Vaikų linijai“, „Vilties linijai“, „Pagalbos moterims linijai“ ir „Linijai doverija“ yra nemokami.

Skambučius apmoka LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

116 111

„Vaikų linija“ 

Darbo laikas: kasdien 11:00-23:00
Emocinę paramą teikia savanoriai

116 123

„Vilties linija“ –

Darbo laikas: visą parą
Emocinę paramą teikia savanoriai ir psichikos sveikatos profesionalai

8 800 66366

Pagalbos moterims linija“ –

Darbo laikas: visą parą
Emocinę paramą teikia savanoriai ir psichikos sveikatos profesionalai

8 604 11119

Pagalbos vyrams linija „Nelik vienas“

Darbo laikas: kasdien 18:00-21:00

Emocinę paramą teikia savanoriai

kviečiame apsilankyti mokykloje

Atvykite – pakonsultuosime!
Padėsime užsiregistruoti, priimsime dokumentus